maandag 24 november 2008

Tour of Europe

Tour of Europe in het kort

Begin met vakantie in Italië: een week Lago Maggiore en een week een huisje met zwembad gehuurd in Toscane. Veel regen maar verder fun. Goeie wijn, grappa en culinaire lekkernijen alom.
Vervolgens Peter & Veerle bezoeken in Frankrijk.Via Dublin naar Carcassonne gevlogen (ticket wat laat geboekt). Een weekje Salles-sur-Cérou : CARPE DIEM. Soms is het of de puzzel past... boekje lezen, wijndegustaties (vin de Gaillac), museumpje, Albi, ruïnes, zon, lekker koken voor elkaar en fotowedstrijdje houden.
Dan een poging gedaan de 4-daagse van Nijmegen te stappen. Is vier dagen na elkaar eenzelfde afstand wandelen. Een massamanifestatie maar ongelofelijk tof. Ambiance tot en met. De eerste dag 50 km. ging vlot. Op dag twee heb ik me een serieuze achillespeesontsteking gewandeld. Ben op doktersbevel opgehouden te wandelen in de hoop de dodentocht te kunnen stappen. Viel juist 080808... maar dat was buiten Achilles gerekend... Om m’n reis niet te hypothekeren heb ik me keurig aan het doktersadvies gehouden: vermageren, rusten, rusten & nog eens rusten, steunzolen dragen en naar de kinesist. Heb massa’s filmpjes gezien op Youtube... Jezus waar mensen zich allemaal mee bezighouden.
Was behalve voor de job lang geleden dat ik in Londen was. Ik loop in Westminister Abbey en kan me niet meer herinneren dat ik er ooit was... Wat is het geheugen toch vergankelijk. Naast Londen spenderen we de weekend in Rye aan de kust. Bedoeling is de Seven Sisters te stappen maar blarenproblemen strooien roet in het eten. Deze keer zijn het gelukkig niet mijn voetjes die het laten afweten. En Londen is synoniem van musea,ronddwalen,musical, shoppen...
Aansluitend een weekje Sables d’Olonnes in Frankrijk. Fijne tijd met m’n zusje haar gezinnetje en m’n neefje Thomas, we verblijven in een huisje met zwembad.
Eind September even naar Kopenhagen. Blitzbezoek maar super fantastisch, geweldig als altijd.
Weer even thuis en dan een weekje Cannes. Regen, regen en nog eens regen maar leuke familytime.
De cirkel is rond. Ik heb zowat iedereen van m’n kleine kring gezien. Het is fijn een vangnet te hebben van mensen die je onvoorwaardelijk graag zien. Samen tijd te spenderen. Bizar hoe je bepaalde mensen niet ziet noch hoort en zo de draad weer oppakken kan... Gewoon weten dat ze voor je klaar staan is al genoeg om de hele wereld te kunnen trotseren.

Geen opmerkingen: