dinsdag 25 november 2008

Chiang Mai verhuis naar Tawan Guest House

Vraag aan de receptie of ze een goedkoper pension voor me weet. Het gediscuteer van de vorige dag wordt professioneel terzijde geschoven. Ze boekt me ergens bij een motor verhuurshop. Een jong ventje komt me ophalen met een Vespa. Ik weiger samen met m’n 2 rugzakken dat komt nooit goed. Veel te veel gewicht voor dat kleine manneke. De vader van het pension brengt me met z’n tuk tuk ergens anders heen. Hij weet plek voor 220 Bath. Aangekomen wil ze me een kamer met airco & kabeltelevisie verhuren voor 450 Bath. Ik weiger en neem gewoon een single room met ventilator voor 150 Bath per nacht, gemeenschappelijk toilet en douche na eerst de kamer te hebben gezien. De atmosfeer is hier goed. Er is een binnentuin met fontein, veel bloemen en allemaal gezellige zithoekjes. Er zitten ook twee mensen op hun laptop te werken. Dat maakt me dan niet de uitzondering. Ik loop wat rond in de stad en ga kijken waar ik kan internetten. Om de hoek 5 uur voor 100 Bath! Als ik m’n pc in de tuin van het pension boven haal blijk ik wireless gratis te kunnen internetten. Dat is nog beter! ‘s Avonds naar de zondagsmarkt. Gelukkig dat ik geen plek heb voor souveniertjes. Ik word die afritsbroeken wat beu en koop een katoenen patattenzak broek. One size fits all. Ziet er niet uit maar voelt goed iets katoen aan te hebben.

Geen opmerkingen: