dinsdag 25 november 2008

BKK: Shopping


Na ergens "toast & coffee" als ontbijt te hebben gevonden wil ik gaan winkelen. Een taxi chauffeur wil voor 10 Bath een uur met me rondrijden... Op m’n hoede ga ik op z’n aanbod in. Hij praat me een uitstap naar de Floating Market aan."I know place to book it." Ondanks de foto van de zaakvoerder met Jean-Claude van Damme laat ik me niet vermurwen. Ze bieden niet een uitstap naar de Floating market aan maar een daguitstap met lunch en ‘s namiddags een bezoek aan een krokodillenkwekerij. Alles voor slechts 1500 Bath. Ik vertel de taxi chauffeur dat het niet mogelijk was slechts de Floating Market te boeken. Hij maalt er niet om want hij heeft z’n coupon. Hij brengt me naar een kleermaker. Ik moet alleen 10 minuten naar binnen gaan dan krijgt hij een benzine bon van 5 liter... Voor een goeie 450€ heb je drie dezelfde mantelpakken met drie zijden bloezen op maat gemaakt... Ik bedank, mantelpakken dat is momenteel het minst van m’n zorgen... Alvorens me af te zetten bij het shopping centrum waar ik oorspronkelijk heen wilde, heeft de taxi chauffeur nog een adresje voor de Floating market. Hier bieden ze wel een halve dagtrip aan, alleen "Floating Market" voor 600 Bath. Het is ver buiten de stad en een taxi is 2000 Bath dus is de keuze snel gemaakt. De taxi chauffeur krijgt weer z’n coupon en is tevreden. Voor hij nog een plek kan bedenken om coupons op te strijken zeg ik dat ik er nu genoeg van heb en naar het shopping centrum wil. Hij zet me af en ik moet slechts 10 Bath betalen!
Het shopping centrum ligt in een modern deel van de stad. Ik vergat of verloor m’n I-podkabel en kan dus op zoek naar een Apple-shop.
Bovendien wou ik me een Nortface jas kopen. Mijn Goretex jas is zwaar... In de Bever Zwerfsport shop had de verkoper alles uitgelegd waar ik op moest letten! Een pro shell, 3 layer Goretex jas, gewicht 600 gram... De desbetreffende jas is aanwezig maar de prijs 22250 Bath! Das meer dan in Europa!!! Na veel gepalaver kan ik 10% korting krijgen... Ik ben teleurgesteld en besluit naar de andere North Face shop te gaan. Daar krijg ik maar 5%.... Na wat wikken en wegen besluit ik toch voor die jas te gaan ondanks het prijskaartje... en ga terug naar de eerste winkel.
Dan even internetten. Heb op de valreep voor m’n vertrek een kleine laptop gekocht. Had m’n gewone mee naar Londen en Cannes maar die weegt 3 kg 50 gram zonder kabel... Te zwaar!
Vind ergens waar ik slechts voor 50 Bath kan internetten en m’n eigen pc mag gebruiken. Bij betaling blijkt het 50 Bath per half uur te zijn. Dus toch niet spotgoedkoop. Bovendien had ik gratis wireless kunnen internetten want er was blijkbaar een onbeveiligd netwerk in de buurt.
Download wat software om filmpjes op m’n pc te kunnen zien. Heb in BelgiĆ« nog een externe harde schijf gekocht van 250 Gb. aangezien de mini laptop slechts 160 Gb. harde schijf heeft. Zo kan ik m’n foto’s op verschillende plekken bewaren. Een fantastisch hebbeding zijn de 45 Gb. films allerhande die ik van iemand kreeg. Ondanks m’n mistroostige kamer kan ik vanavond toch film zien! ( Twee afleveringen van Six feet under, seizoen twee.)

Geen opmerkingen: